شهردار اصفهان: تابوی قطارشهری اصفهان شکست شهردار اصفهان گفت: پس از گذشت 14 سال انتظار و صبوری شهروندان اصفهانی ، فردا با حضور وزیر کشور تابوی قطارشهری اصفهان شکسته مي شود.
۱۳۹۴ شنبه ۲ آبان - تعداد بازدید: 1429 بار
به گزارش ایمنا، دکتر مهدی جمالی نژاد امشب در برنامه "سیمای شهر" ضمن بیان این مطلب افزود: صبح فردا فاز اول خط یک متروی اصفهان (خط شمال به جنوب) با حضور وزیر کشور راه اندازی و تابوی قطارشهری اصفهان شکسته مي شود.
وی ضمن تقدیر و تشکر از کلیه دست اندرکاران و مدیران قبلی قطار شهری اصفهان اظهارداشت: راه اندازی فاز اول خط یک متروی اصفهان، در واقع شروع یک آغاز است و فازهای دوم و سوم خط یک و خطوط دوم و سوم متروی اصفهان نیز در پیش خواهد بود.
شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: فاز اول خط یک قطار شهری اصفهان از شهرک قدس، خیابان امام خمینی(ره) و محله عاشق‌آباد اصفهان آغاز و پس از گذراندن خیابان‌های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران و شهید باهنر به میدان شهدا ادامه می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه مراحل آزمایشی راه‌ اندازی فاز اول با دو رام قطار انجام شده ؛ گفت: در ابتدای راه‌اندازی خط یک قطار شهری حرکت واگن‌ها از ساعت 7 تا 10 صبح فعال است و روزانه سه ساعت بهره‌برداری می‌شود اما پس از مدت یک ماه این زمان افزایش پیدا خواهد کرد و مدت زمان فاصله بین حرکت قطار از نیم ساعت به 10 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.
جمالی نژاد اظهارداشت: سال آینده فاز دوم خط یک قطار شهری افتتاح خواهد شد که مسیر آن تا ایستگاه چهارراه تختی ادامه می‌یابد و بعد از آن باید منتظر بمانیم تا مراحل راه‌اندازی ایستگاه میدان امام حسین(ع) و میدان انقلاب اسلامی به اتمام برسد که تا پایان سال 96 بتوانیم کل خط یک را به بهره‌برداری برسانیم.
وی اضافه کرد: حدود 7 ایستگاه‌ برای فاز اول خط یک قطار شهری آماده بهره‌برداری است که تا چند روز آینده سه ایستگاه بهارستان،چمران و گلستان نیز آماده می‌شود.
شهردار اصفهان تصریح کرد: در آغاز این راه‌اندازی ، قطار شهری با دو رام و هر رام با 5 واگن سرویس‌دهی می‌کند که تا پایان سال 3 رام قطار دیگر آماده خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه فاز دوم خط یک متروی اصفهان به طول یک کیلومتر از میدان شهدا تا تختی سال آینده تکمیل می شود، گفت: فاز سوم خط یک به طول 9 کیلومتر از شهدا تا دفاع مقدس خواهد بود که در صورت تکمیل فاز سوم خط اول استخوان بندی و ستون فقرات حمل و نقل ریلی شهر اصفهان کامل می شود و سال 96 خط اول متروی اصفهان به بهره برداری می رسد.
جمالی نژاد در ادامه با اشاره به خط دوم مترو بیان داشت: مطالعات خط دوم متروی اصفهان به طول 23 کیلومتر در حال اتمام است.
وی با اشاره به خط سوم متروی اصفهان نیز از میدان آزادی تا میدان شهیدعباسپور به طول 8 کیلومتر و 9 ایستگاه، افزود: اجرای این 3 خط انقلابی در حمل و نقل شهر به پا خواهد کرد.
آسیب نرساندن به آثار تاریخی اصفهان برای ما مهم بود
شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون دلایل به طول انجامیدن عملیات احداث قطار شهری اصفهان گفت: دلیل عمده تاخیر در روند اجرای متروی اصفهان عدم آسیب رسانی به هویت تاریخی این شهر بود.
وی با تاکید براینکه توسعه اصفهان بدون میراث تاریخی آن را نمی خواهیم، اظهارداشت:اگر توسعه در کنار تمدن و هویت تاریخی باشد ارزشمند است و قطعاً اگر این دغدغه ها نبود خط اول در زمانی کوتاه راه می افتاد.
جمالی نژاد تاکید کرد: با راه اندازی فاز اول خط یک متروی اصفهان شهروندان شمال شهر بیشتر خوشحال خواهند بود ؛ در گذشته عده ای بر این باور بودند که این منطقه محروم واقع شده اما در حقیقت تمام پروژه های شهر اصفهان از جمله ابر پروژه میدان استقلال ، توسعه حرم زینبیه و فاز اول خط یک متروی اصفهان در شمال شهر متمرکز شده است.
وی افزود: معمولاً مدیران در زمان شروع به فعالیت خود با هیجان صحبت می کنند اما کم کم از انرژی آنها کاسته می شود اما من دوست دارم در طول زمان خدمت خود نه تنها پروژه ها فعالیت عادی خود را داشته باشند بلکه با شتاب و سرعت بیشتری ادامه یابد تا شهر به پویایی مد نظر مدیریت شهری برسد.
تعیین هزینه های مترو با ارایه لایحه 2 فوریتی به شورا 
جمالی نژاد گفت: خرید بلیط مترو به صورت آزمایشی از طریق سامانه‌های «اصفهان‌کارت» به صورت تک فروشی قابل پرداخت و بهای ورودی آن 5 هزار ریال است که این کارت‌ها قابل شارژ می باشد؛ هزینه بلیط مترو به دلیل یارانه‌ای که روی آن است برای مردم کاهش یافته که بخشی از آن را سازمان قطار شهری اصفهان پرداخت می‌کند.
وی اظهارداشت: اگر بخواهیم مبلغ تمام شده را از شهروندان اخذ کنیم بلیط مترو باید با قیمت 2600 تا 3000 تومان به فروش رسد اما برای رفاه حال هر چه بیشتر شهروندان لایحه 2 فوریتی را برای شورای اسلامی شهر اصفهان می فرستیم تا نرخ مناسبی برای مترو تعیین شود.
شهردار اصفهان از هر 21 نفر عضو شورای اسلامی شهر اصفهان به خصوص رییس این شورا تشکر کرد و گفت: شورای اسلامی شهر اصفهان اگر در تخصیص بودجه قطارشهری اصفهان مساعدت نمی کردند ، به این زودی ها قطار شهری اصفهان راه اندازی نمی شد.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در ابتدای راه‌اندازی خط یک قطار شهری حرکت واگن‌ها از ساعت 7 تا 10 صبح فعال است و روزانه سه ساعت بهره‌برداری می‌شود ، گفت: قطار شهری اصفهان باید علیرغم اینکه یک ماه به صورت آزمایشی حرکت کرد، باز هم تست شود و دیگر رام های قطارشهری که هر کدام 204 صندلی دارد و می تواند حدود 1000 مسافر را جا به جا کند ، یکی یکی وارد خط شوند.
شهردار اصفهان اضافه کرد: قطعاً وقتی تکنولوژی می آید اول باید فرهنگ آن در بین مردم  جا بیفتد، اما من مطمئنم مردم اصفهان آنقدر فهیم هستند که نیاز به فرهنگسازی برای مترو ندارند زیرا وقتی نظافت شهر اصفهان سرآمد شهرهای کشور می باشد و نوع تعامل شهروندان اصفهانی نسبت به سایر کلانشهرها ایده آل است به این معناست که زیرساخت های فرهنگی در این شهر وجود دارد.
وی تاکید کرد: فهم مردم اصفهان بسیار بالا است و من از همکاری شهروندان با مدیریت شهری اصفهان تشکر می کنم.
در مسابقه سلفی شرکت کنید و هدیه سفر به عتبات عالیات بگیرید
شهردار اصفهان در ادامه بیان داشت: در حال حاضر مسابقه عکس سلفی با مترو را برگزار می کنیم و به بهترین عکس ها جایزه سفر به عتبات عالیات خواهیم داد که تعداد آن به زودی اعلام خواهد شد.
جمالی نژاد تصریح کرد: همچنین ویژه کودکان مسابقه نقاشی با موضوع مترو را برگزار می کنیم و از پدید آورندگان بهترین نقاشی ها تجلیل خواهد شد.
همه پروژه ها با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است
شهردار اصفهان گفت: در شهر اصفهان با همت همه تلاشگران ، پروژه ها با سرعت بسیار زیادی در حال انجام است.
جمالی نژاد به نهضت آسفالت معابر شهر اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در شرایط اقتصادی کنونی که کمتر شهری در کشور جرأت می کند نهضت آسفالت به راه اندازد، ما در شهر اصفهان این نهضت را آغاز کرده ایم و هر کجا نیاز به آسفالت داشته باشد را انجام می دهیم.
وی ادامه داد: چنانچه جایی علیرغم درخواست شهروندان آسفالت نشده، قطعاً به لحاظ حفاری های احتمالی بوده است.

ترافیک افتتاح طرح ها در شهر 
جمالی نژاد در ادامه اظهارداشت: من قول داده بودم که شهروندان شهر اصفهان هر هفته شاهد یک افتتاحیه در شهر باشند اما در حال حاضر با ترافیک افتتاح پروژه ها رو به رو شده ایم و کار به جایی رسیده که هر هفته چند پروژه در شهر افتتاح می شود،در عین حال قرار است پروژه های محله محور نیز با قدرت پیش بروند.
وی با اشاره به اینکه در جوار شهر اصفهان شهرهایی هستند که مشکلات آنها با شهر اصفهان عجین شده است ، خاطرنشان کرد: رینگ ریلی اصفهان بسیار مهم است و اگر قرار باشد مشکلات ترافیکی کلان شهر اصفهان مرتفع شود باید رینگ ریلی آن تکمیل گردد.
شهردار اصفهان گفت: دلیل احداث شهرهای جدید به خاطر هدایت سرریز جمعیت کلان شهرها بوده است اما به عنوان مثال شهر مجلسی با داشتن کلیه امکانات و زیرساخت های زندگی خلوت است، زیرا حمل و نقل میان شهر اصفهان و مجلسی پایدار نیست .
وی تاکید کرد: بی شک اگر رینگ ریلی اصفهان تکمیل شود این مسأله حل خواهد شد و ساکنان شهر مجلسی فاصله آن شهر تا اصفهان را در مدت زمان 15 دقیقه طی می کنند.
جمالی نژاد یادآور شد: توسعه متوازن خدمات و امکانات را در شهرهای همجوار خواهیم داشت.
تابوی تراموا را هم می شکنیم
شهردار اصفهان یادآور شد: درصدد هستیم تابوی تراموا را نیز بشکنیم ، البته تراموا در هیچ کدام از شهرهای کشور تاکنون راه اندازی نشده است.
وی اظهارداشت:در این مدت محدودی که به عنوان شهردار اصفهان منصوب شده ام ، دهها جلسه درباره تراموا برگزار گردیده و مسأله تراموای اصفهان در حال حل شدن است .
جمالی نژاد با اشاره به اینکه مطالعات اولیه تراموا انجام شده است ، درباره مزیت های تراموا گفت: تراموا ارزان تر و سریعتر است و می تواند جایگزین خوبی برای آن خیابان هایی که امکان احداث خطوط BRT را ندارند ، باشد، ضمن اینکه هزینه احداث تراموا بسیار کمتر از مترو است و مردم استقبال بیشتری خواهند کرد.
وی تاکید کرد: مطالعات راه اندازی تراموا از میدان استقلال تا میدان جمهوری و از میدان جمهوری تا میدان آزادی در حال انجام است.
شهروندان کاستی ها را به مدیران شهری گوشزد کنند
شهردار اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: قطعاً با راه اندازی قطارشهری کاستی هایی وجود دارد و این به مثابه زمانی است که وارد یک منزل نوساز می شویم و کم کم با نصب پرده و مبلمان و رفع کاستی های آن ، خانه ای قابل سکونت خواهیم داشت.
وی گفت: مردم اصفهان 14 سال صبوری کردند و این صبوری باید ادامه داشته باشد و چنانچه کاستی و مشکلی را مشاهده می کنند با شهرداری اصفهان در میان بگذارند تا در اسرع زمان نسبت به رفع نقیصه اقدام شود.
جمالی نژاد ادامه داد: من معتقدم هر 2 میلیون نفر شهروند اصفهانی خودشان شهردار هستند و باید بسیار دقیق و مسؤولیت پذیر ، گوش و چشم ما در شهر باشند.
برچسب ها:
سیمای شهر
مترو
ارسال به شبکه های اجتماعی:
تصاویر مرتبط
نظر شما درباره این مطلب:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت پورتال منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد
سرخط خبرها
مهاجرت بی رویه پاشنه آشیل مدیریت شهری است
مهاجرت بی رویه پاشنه آشیل مدیریت شهری است
وزارت کشور برنامه شهرهای اسلامی پایدار را دنبال می‌کند
وزارت کشور برنامه شهرهای اسلامی پایدار را دنبال می‌کند
بخشی از وظایف شهرداری‌های باید به بخش خصوصی واگذار شود
بخشی از وظایف شهرداری‌های باید به بخش خصوصی واگذار شود
۲ و نیم میلیون روستایی از خدمات دهیاری تمام‌وقت بهره‌مند می شوند
۲ و نیم میلیون روستایی از خدمات دهیاری تمام‌وقت بهره‌مند می شوند
استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه شهرها
استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه شهرها
مهر ترافیک نخواهیم داشت/ اتمام سطح صفر پروژه زیرگذر گیشا در هفته آینده
مهر ترافیک نخواهیم داشت/ اتمام سطح صفر پروژه زیرگذر گیشا در هفته آینده
بهره گیری مدیریت شهری از ایده های خلاقانه/واگذاری برخی امور به بخش خصوصی
بهره گیری مدیریت شهری از ایده های خلاقانه/واگذاری برخی امور به بخش خصوصی
نام شهدا از تابلو معابر شهری نباید حذف شود
نام شهدا از تابلو معابر شهری نباید حذف شود
آخرین جزئیات از طرح و برنامه‌های وزارت کشور برای توسعه استان تهران
آخرین جزئیات از طرح و برنامه‌های وزارت کشور برای توسعه استان تهران
تازه ترین اخبار
مهاجرت بی رویه پاشنه آشیل مدیریت شهری است وزارت کشور برنامه شهرهای اسلامی پایدار را دنبال می‌کند بخشی از وظایف شهرداری‌های باید به بخش خصوصی واگذار شود ۲ و نیم میلیون روستایی از خدمات دهیاری تمام‌وقت بهره‌مند می شوند استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای توسعه شهرها مهر ترافیک نخواهیم داشت/ اتمام سطح صفر پروژه زیرگذر گیشا در هفته آینده بهره گیری مدیریت شهری از ایده های خلاقانه/واگذاری برخی امور به بخش خصوصی نام شهدا از تابلو معابر شهری نباید حذف شود آخرین جزئیات از طرح و برنامه‌های وزارت کشور برای توسعه استان تهران برخی شهرداری‌ها در تامین حقوق پرسنل خود با مشکل روبه‌رو هستند نظام بیمار شهری از مشکلات اساسی کشور است معاون عمرانی وزیر کشور: طرح پویش ملّی شهر و روستای پویا تدوین شد
پربازدیدترین اخبار
عزم جدي مديريت شهري براي اجراي طرح مترو در اصفهان توسعه ارتباطات رسانه‌ای بین اصفهان و کشورهای اسلامی با راه اندازي مترو ترافيك در شهر متوازن مي شود حضور شهردار اصفهان در برنامه تلویزیونی اینجا اصفهان دیدار شهردار اصفهان و استاد حمیدی دومين نشست سالانه «اصفهان سلجوقي» با حضور دکتر ولایتی برگزار می‌شود دیدار شهردار اصفهان و حضرت آیت الله حاج سید مرتضی مستجابی(مدظله العالی) جمالی‌نژاد سکاندار شهر جهانی یزد شد وزير كشور حکم انتصاب مهدي جمالي نژاد شهردار جديد يزد را امضاء كرد نشست شوراى سياست گذارى شهر جهانى يزد برج ميلاد
Dr Mahdi Jamalinejad Website. Copyright 2015
کلیه حقوق این سایت متعلق به دکتر مهدی جمالی نژاد می باشد.